*

marttiissakainen

Kristittyjä vainotaan eniten maailmassa!

Samaan aikaan kun Länsimaat kiirehtivät tukemaan muslimien kapinointia Lähi-idässä, ovat islamistit käynnistäneet kristittyjen vainoaallon. Asiantuntijat varoittavat kehityksen kulkevan kohti kontrolloimatonta kaaosta.

 Joka päivä kristittyjä vainotaan ja tapetaan  heidän uskonsa vuoksi. Tutkijain mukaan maailmassa uskonnon vuoksi vainotuista on peräti 75 % kristittyjä. Tuhansia tapetaan joka vuosi , jotkut asiantuntijat puhuvat kymmenistä tuhansista.

 Saddam Husseinin hallinnon kaaduttua kaksi kolmasosaa Irakin  miljoonasta kristitystä on paennut maasta George W Bushin johtaman  koalition” vapautussodan” seurauksena. Sama on nyt tapahtumassa  Egyptin 8 milj.kristityn ja Syyrian 2.2 milj. kristityn kohdalla. Vainot ovat levinneet myös väkirikkaisiin maihin kuten Nigeriaan ja Pakistaniin.

 Viime viikonloppuna  muslimit  hyökkäsivät ja tappoivat kristittyjä Egyptissä. Viikkoa aiemmin  19  kristittyä tapettiin ja 4500 joutui pakenemaan Nigerian keskiosissa, missä musliminomadit hyökkäsivät heidän kimppuunsa. Viime vuosina Nigeriassa  useita tuhansia – pääasiassa kristittyjtä – on tapettu.

 ” Kristittyjen vainot ovat saamassa hälyyttäviä muotoja erityisesti juuri Egyptissä ja Nigeriassa”, kertoo  Århusin Yliopiston teologisen tiedekunnan opinto-ohjaaja Peter Lodberg. Hän on pessimistinen  kristittyjen tulevaisuuden suhteen Lähi-idässä.

  ”Olemme uskoneet, että kunhan vain totalitääriset hallitukset kaatuvat Lähi-idässä, demokratia nousee ikään kuin itsestään kuten kävi natsien kaaduttua Euroopassa, jolloin demokraattinen Saksa nousi tilalle”. ”Se oli väärä analyysi, koska uskonnon roolia politiikassa ei otettu huomioon ”, jatkaa Lodberg.

 Muutkin asiantuntijat ovat samaa mieltä kuten ihmisoikeusasianajaja Nina Shea. Hän johtaa Religious Freedom- keskusta Hudson Instituutissa USA:ssa. ”Näemme nyt  kristittyjen vainon uuden aallon, mikä johtuu kasvavasta islamismista maailmassa”, Nina Shea arvioi.

Kehitys huolestuttaa myös Tanskan  vasemmistolaista ulkoministeri Villy Sövndalia.”On erittäin huolestuttavaa, mitä näemme Egyptissä ja Syyriassa. Kristityn vähemmistön osa Irakissa on todella vaikea. On ehdottoman tärkeää, että valtiot kunnioittavat ihmisoikeuksia, mukaan lukien myös uskonnolliset oikeudet” , sanoo Sövndal.  Hän on valmis leikkaamaan  Tanskan kehitysavusta niille  maille, jotka eivät estä kristittyjen vainoja.

Näin  Tanskan suuri sanomalehti sekä ulkoministeri ottavat kantaa kristittyjen  puolesta ja vastaan. Olisiko aika myös Suomen median ja asiasta vastaavien ministereiden Tuomioja & Hautala korottaa ääntään asiassa.

 

Lähde: http://jyllands-posten.dk/international/article5330663.ece

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

9Suosittele

9 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (14 kommenttia)

Käyttäjän seppaeo kuva
Oskari Seppänen

Tuskin ristikansaa vainotaan ihan vain uskonnon pohjalta. Uutiskuvissa näkyy sieviä, hyvin kantaväestöstä eristettyjä asuinalueita, joihin rättipäät kelpaavat(terrorismi uutisista päätellen) vain vartijoiksi ja ruohikkoja leikkaamaan. Rikkaan vähemmistön segregaatio varmasti on omiaan lisäämään jännitteitä köyhissä maissa, varsinkin kun köyhyys monessa maassa on hyödyttänyt kristittyjä bisnesmiehiä - jollei ole suoranaisesti jopa heidän syytään.

Käyttäjän marttiissakainen kuva
Martti Issakainen

Kyllä ainakin islamista kristinuskoon kääntyminen riittää todellisen vainon perusteeksi hyvin monessa maassa.

Käyttäjän seppaeo kuva
Oskari Seppänen

Varmasti tästä on jotakin tilastollista esimerkkiä antaa, kun kerran olet niin varma asiasta.

Heli Hämäläinen

Länsimaiset ihmiset olettavat liikaa islaminuskolta. Ensimmäinen oletus on erottaa uskonto ja yhteiskunta. Kristityille taivasten valtakunta on ihmisten sydämissä eikä se ole tästä maailmasta. Näin ei ole islamin laita vaan islam on tukevasti maan päällä. Itse asiassa se on mitä suurimmassa määrin tapaoikeuteen perustuva oikeusjärjestelmä. Uskonnon nimikin tarkoittaa alistumista tälle järjestelmälle.

Toinen oletus on, että humanismi kuuluisi tähän oikeusjärjestelmään. Tosiasiallisesti humanismi on renesanssin aatteita ja länsimaisena vieras islamille.

Arto Pesonen

Tyypillistä kvasi-intellektuallismin (lue: halla-aholais-hirvisaarelaiseen) kaapuun puettua islaminvastaista vihapuhetta, sitä paitsi silkkaa valetta.

Issakaisella täytyy olla jonkinlainen optinen harha, jos hän ei nykymediasta erota, että eniten vainottuja ovat islamilaisten vainoamat islamilaiset. Shiiat tappavat sunneja ja päinvastoin. Tilastoksi riittänee, että samalla viikolla kun pari islamistia tappoi kolme kristittyä Bostonin maratonilla, Bagdadin maratonilla kuoli sata islamilaista useissa eri iskuissa.

Jos nyt unohdetaan ristiretket pikku episodina, miekkalähetystä harrastettiin väkevämmin mm. Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, joissa alkuperäisasukkaat tapettiin lähes sukupuuttoon. Afrikassakaan lähetystyöntekijät eivät olleet hellimmästä päästä, ainakaan Belgian kuningas.
Ja miekkalähetys jatkuu; Vietnam, Afganistan, Irak, Mali…

Sitä paitsi kristittyjen suurimpia vainoojia kautta historian ovat olleet kristityt itse, esimerkkinä vain Euroopan kuningassodat, I ja II maailmansota, Falklandin sota…

Kristinusko, sydämen seudulla..?

Tarja Parkkila

Jeesuksen sonoihin tukeutuen; " Älkää luulko että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle, en ole tullut tuomaan rauhaa vaan eripuraa ja miekan"

Ja niinpä miekkaan on tartuttu aikojen saatossa runsain kristillisin käsin ja voimin, tavoitellen 'ristin voittoa' kaikella viekkaudella ja vääryydellä.

Ja edelleen tukeutuen Jeesuksen sanoihin: "Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu."

Jos siis kristittyjä vainotaan, tapahtuu vain se mikä on edeltä määrätty:

Käyttäjän marttiissakainen kuva
Martti Issakainen

Ei vaino ole edeltä määrätty, vaan kerrottu ts. profetoitu etukäteen. Kristuksen todellisten seuraajien osana on aina ollut vaino. Se mitä on tehty kristinukson nimissä on eri juttu kuin kristillinen usko.
Kristinusko ei ole mikään kohtalon usko, jota kostonhaluinen Jumala diktaattorimaisesti ohjaa.
Kysymys on armosta ja anteeksiantamisesta joka perustuu rakkauteen.

Käyttäjän MarkkuJohannesLikitalo kuva
Markku Likitalo

Sattuipas niin hauskasti että juutalaisuudesta kehittyi kaksi uskontokuntaa ja ne päättivät että heidän pyhä maansa on samassa kohtaa. Siitähän nämä lähi-idän sotkut on aika pitkälle saatu aikaan parissa tuhannessa vuodessa. Vainotaanko kristittyjä muualla kuin lähi-idässä? Uskonto ei ole hirveästi kyllä rauhaa saanut aikaan sielläpäin, joten onko koko touhussa mitään mieltä. Miksi kukaan henkensä uhalla tunnustautuu johonkin uskoon? En ymmärrä...

Käyttäjän VivianLaukka kuva
Vivian Laukka

Sanoi Jeesus mitä tahansa niin tämä länsimainen rakkauden uskonto on jo monia vuosisataoja harrastanut täysin samanlaista toimintaa miekan ja sotakirveen kanssa käännyttäen kaikki vääräsukoiset pakolla. Joten en yhtään ihmettele, että välillä muutkin uskonnot nostavat sotakirveensä esiin. Ei siitä ole kuin muutama satavuotta kun täällä meidänkin sivistysvaltiossa vääräuskoisten julkinen teloitus oli kansanhupia.
Ympäri käydään ja yhteen tullaan, mutta omia virheitä ei haluta julkistaa yhtään vaan ne lakaistaan hiljaisuudessa maton alle ja toivotaan että kansa unohtaa...

Tarja Parkkila

vapautus..

Perustuu väärään tulkintaan Jesaja 53;sta.

Siellä ei puhuta mitään siitä, että vikauhri sovittaa syntejä, hyvä lupaus on ainoastaan vikauhrille. " Herran kärsivä palvelija."

Hän joutuu kantamaan maailman syytöksiä ja syntejä, vääriä tekoja ja kärsimään pahojen ihmisten toimista. Ja se taas ilmiselvästi kertoo siitä mitä juutalainen kansa on joutunut kokemaan 'valittuna palvelijana'.

Uhrasiko Jumala sitten kansan, että maailma tekojensa kautta näkisi hirviön itsessään ja sitä kautta paranisi, en osaa sanoa, koska se tuntuu jotenkin julmalta suunnitelmalta.

Aki Mönkkönen

Tuo on vain sinun uskosi mukainen käsitys tuosta kohdasta. Minä uskon Kristuksen olevan se valittu Messias. En ala syyttämään juutalaisia väärästä uskosta, he uskovat vanhaan liittoon. He saavat niin tehdä. Vallitkoon vapaus. Aikanaan asiat valkenevat meille kaikille. Siihen asti; Shalom!

Tarja Parkkila

Juutalaisilla oli kuitenkin rauhan sana " Shalom", mutta sitä maailma ei halunnut ottaa vastaan.

Maailma valitsi eripura ruhtinaan ja hylkäsi Rauhan messias viestin.

Iänkaikkinen elämän tarkoittanee sitä, että rauhan vallitessa jokainen voi elää ikänsä kaiken, toisinsanoen, päiviensä määrän, ei tarvitse kuolla kesken kaiken sotien julmuuksissa ja tuhoissa.

Iän-kaiken ei tarkoita ikuisuutta, vaan ikää ja sen kaikkisuutta, eli niitä päiviä, jotka kullekkin on annettu. Ikuisuudessa ei ole ikää, koska siellä ei mitata aikoja.

Tarja Parkkila

"En ala syyttämään juutalaisia väärästä uskosta, he uskovat vanhaan liittoon."

Ei oikeasti ole mitään vanhaa liittoa, vaan ikuinen liitto. Laillinen liitto. Kristittyjen uusi liitto on laiton, laki on ristiinnaulittu.

Oikeasti ei ole myöskään Vanhaa testamenttia, vaan heprealainen Raamattu, joka ei ole testamentti, ei vanha eikä uusi.

Vain kuolevat tekevät testamentteja ja Jumala ei kuole, hän on ikuinen.

Uusi testamentti on siten myös testamenttiväärennös, koska alkuperäistä testamenttia ei ole olemassakaan.

Keijo Räävi

Islamin uhka on todellista ja Euroopassa pitäisi ottaa tiukempi asenne tänne pyrkivien muslimien suhteen.

Suomikaan ei ole enää mikään lintukoto vaan täälläkin joudutaan asettelemaan sanoja tarkemmin kuin ennen. Esimerkiksi Israelia tukevia mielipiteitä joutuu varomaan.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Sivut